SEO Teknikleri ve Güncel SEO Makaleleri

22 Ekim 2009 Perşembe

Adwords'de en çok çıkmak istenilen alanın sırrı

Başlığı nasıl kısaltsam diye uzunca bir süre düşündüm ama sanırım en fazla bu kadar kısaltabiliyorum. Çünkü başlıkta geçen alanın başka tarifi yok çünkü seçilebilir bir alan değil. Ama haftada en az 3 defa ben bu alanda çıkmak istiyorum, ne kadara orada çıkarım gibisinden sorular alıyorum. Buna son vermek ve sorulara toplu cevap vermek adına buradan yanıtımı yazıyorum. Önce alanımızın ekran görüntüsünü paylaşıyım;
adwordsenseckinalan
Gördüğünüz üzere üst kısımdaki işaretli alan herkesin olmak istediği, doğal arama sonuçlarına benzeyen bir Google reklamı. Alan değerli çünkü arama yapan kullanıcıların sağ tarafa bakmadan, arama sonuçlarından hemen önce ilk gördükleri alan olma özelliğine sahip. Tıklanma oranı daha yüksek vs. gibi bir çok özelliğie sahip. Durum böyle olunca bir çok kişi burada yer almak istiyor. Peki AdWords reklamlarını kullanırken böyle bir seçim yapma hakkınız var mı?
Maalesef AdWords içerisinde böyle bir seçim yapmak hakkınız yok, o alanda bir reklam görmek her zaman karşılaşabileceğiniz türden bir şey değil. Dikkat etmişseniz bazen sağ tarafta çok reklamveren olduğunda bazen ise az reklamveren olduğunda da reklam çıkabiliyor.

Peki o alanda çıkmak garanti olmasa bile ne yapsak şansımız artar?

  • Öncelikle kalite puanınız, anahtar kelime performansınız, reklam grubu performansınız aranan kelime için iyi olmalı.
  • Kalite puanınız ve diğer reklam performanslarınız yeterli ise o alanda çıkmak istediğiniz kelime için yer belirleyebilme seçeneğini aktif ettikten sonra sadece 1. sırada çıksın seçeneğini seçerek o alanda çıkabilme şansınızı artırırsınız. Bu seçeneği seçerseniz reklamınız eğer görüntülenirse birinci sırada çıkar ama yine sağda da birinci sırada çıkabilir sol üst kısımda da. Kısacası kesin bir şey hiç bir zaman yoktur.
İnternette Reklam 10 Yorum 1.267 Okunma Yazan: Serbay Arda Ayzit

Paylaş

Çeviri / Translation

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder